پس از فرود هواپیما و خروج آن از باند پرواز، تمامی مسافران بسرعت و با همکاری گروه امداد از طریق سرسرههای هواپیما خارج شدند. اما پس از پیاده شدن مسافران، ناگهان قسمت انتهایی هواپیما شعلهور شد. 42 نفر از مسافران این هواپیما دچار جراحت شدند که بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند.
پس از سانحه برای این هواپیما اعلام شد، هواپیمای سانحه دیده شب قبل فرودگاه آبادان را به مقصد مشهد ترک کرده بود اما به علت بدی هوای مشهد موفق به فرود نشد و به فرودگاه اصفهان رفت. پس از آن، صبح روز حادثه (4 بهمن) این هواپیما در بازگشت هنگام فرود در فرودگاه مشهد دچار سانحه شد.
مدیرکل فرودگاه شهید هاشمینژاد مشهد در این باره اعلام کرد: با وجود دید ناکافی و مهآلود بودن فضای فرودگاه، خلبان توپولف به دلیل همراه داشتن مسافر بیمار درخواست فرود اضطراری کرده و خود مسوولیت فرود را با توجه به شرایط آب و هوایی به عهده گرفته بود.
پس از این حادثه با شکایت مسافران پرونده ای در دادسرای مشهد تشکیل شد و بازپرس پرونده به گروهی از کارشناسان بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشور ماموریت داد علت سانحه را بررسی مشخص کنند. کارشناسان نیز پس از بررسی جعبه سیاه هواپیما و بررسی محل حادثه در گزارش خود ، خلبان روسی هواپیمای توپولف را مقصر حادثه اعلام کردند. خلبان هنگام فرود در بررسی های خود دچار مشکل شده و بال هواپیما با تاسیسات کنار باند فرودگاه برخورد کرده بود.
با تکمیل تحقیقات قاضی موحدی راد بازپرس جنایی مشهد برای خلبان هواپیما قرار مجرمیت صادر کرد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه فرستاده شد.
بررسی قضائی نشان می دهد، در زمان حادثه خلبان روس ساکن سن پترزبورگ بوده که پس از سانحه مشهد پروانه خلبانی او باطل شده و هم اکنون در اوکراین زندگی می کند. در صورتی که پس از اخطار قضایی او در دادگاه حاضر نشود برای او به صورت غیابی حکم صادر خواهد شد.